Six TV Channels Have Broadcast Licenses Suspended – Caught in Alleged Scheme to ‘Manipulate Public Opinion’

Click here to read the full article.

The broadcast licenses of six television channels in Moldova have been suspended over accusations of misinformation, inaccurate coverage of Russia’s war in Ukraine, and “attempts to manipulate public opinion,” authorities said.

The decision to revoke the licenses of the channels First in Moldova, RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6 and Orhei TV was announced late Friday by Moldova’s Commission for Exceptional Situations, which was established after Russia’s invasion of neighboring Ukraine.

The commission said the suspensions were made after a review by Moldova’s Audiovisual Council found a “lack of correct information in the coverage of national events, but also of the war in Ukraine.”

The commission also said the suspensions aim to “prevent the risk of disinformation … or attempts to manipulate public opinion.”

Moldova is a former Soviet republic of 2.6 million people.

Four of the suspended channels — First in Moldova, RTR Moldova, NTV Moldova and TV6 — regularly re-transmit programs from Russian TV channels that on Friday were banned by the European Council as part of a fresh wave of sanctions against Russia.

The banned Russian broadcasters, the EU’s Council said, are under the “direct or indirect control of the leadership of the Russian Federation and have been used by (the) latter for its continuous and concerted disinformation and war propaganda actions.”

Continue reading here.

Scroll down for comments and share your thoughts!

Author

What do you think?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Utah man redesigns state flag with LGBTQ Pride colors to make it more 'inclusive'

Trump Reveals Who He’s Backing for House Speaker, Tells Those in Opposition to Stand Down